Klient: Lafarge

Cel: zmiana postrzegania handlowców firmy z pozycji handlowca na partnera – konsultanta

Lafarge – Francuski, światowy lider w produkcji materiałów budowlanych. Utrzymuje czołowe pozycje w każdej z trzech branż: numer 1 w branży cementu, numer 2 w branży betonów i kruszyw, numer 3 w branży gipsów. Mamy okazję współpracować z Lafarge Cement, Lafarge Beton i Lafarge Kruszywa w zakresie różnych programów dla produkcji, administracji, marketingu i sprzedaży. Najciekawszym projektem był cykl szkoleń dla działu handlowego Lafarge Beton. Celem naszych działań była zmiana postrzegania handlowców firmy z pozycji handlowca na partnera – konsultanta. Firma Lafarge Beton wyróżnia się zaawansowaną technologią produkcji betonów specjalnych zastosowań. Chodziło o to aby handlowcy chcieli i potrafili doradzać klientowi i proponować droższe ale korzystniejsze rozwiązania. Projekt obejmował cykl kompleksowych szkoleń dla sprzedaży wraz ze wsparciem konsultingowym w zakresie zmiany sytemu szkoleń (merytorycznych), raportowania i kontroli handlowców. Projekt zakończy się sukcesem mierzonym wzrostem sprzedaży tzw VAP – specjalistycznych dodatków uszlachetniających betony.